Werking TalentMatch:
aan de slag met uw klanten
Het in kaart brengen van vaardigheden tot en met het voorstellen aan de bemiddelaar gaat eenvoudig met de TalentMatch.
Stap 1: Uw klantmanager nodigt zijn of haar klant uit zich te orienteeren op de arbeidsmarkt. Dit kan de klantmanager samen met de klant doen of door de klant zelfstandig toegang te geven. Op basis van begrijpelijke vragen worden zo de vaardigheden in beeld gebracht die passen op de vraag van werkgevers. Ook wordt direct de basis gelegd voor een Skillpas.
Stap 2: Na de orientatie op werk kan de klant zijn of haar Skillpas verder aanvullen en aan de slag met vacatures, sollicitaties of activering. De klantmanager kan dit met de Skillpas eenvoudig bemiddelbare profielen overdragen aan de bemiddelaar of direct aan werkgevers.
Stap 3: De klantmanager houdt de regie, krijgt overzicht en raakt geen klanten meer uit het oog.
Toon je talent
Iedereen heeft professionele talenten en vaardigheden.
Door deze te presenteren aan bemiddelaars kan het gesprek gaan over wat iemand wel kan en waar er mogelijkheden liggen.
Deze manier van werken geeft verbinding en sluit niemand uit. De TalentMatch draagt zo bij aan een positieve start van ieder traject.
Dat geeft Perspectief op Werk!



Neem de regie
Klantmanagers nemen zelf de regie en bepalen op basis van mogelijkheden welke klanten ze overdragen aan de bemiddelaar of persoonlijk begeleiden.
De koppeling met Key2Participatie van de Suite4Werk zorgt ervoor dat er geen dubbele administratie is en dat er op eenvoudige wijze management overzichten getoond kunnen worden.
De overdracht aan de bemiddelaar is eenvoudig. Met een druk op de knop wordt de bemiddelaar geattendeerd op beschikbare vaardigheden in het bestand